Cum poate beneficia un salon de înfrumusețare de un Chatbot

chatbot

Industria frumuseții este un domeniu extrem de competitiv. Cu atât de multe companii care se luptă pentru atenția clienților, afacerea ta trebuie să iasă în evidență pentru a avea succes.

În plus, clienții din acest domeniu sunt pricepuți și destul de exigenți. Au ajuns să se aștepte la o experiență personalizată, de înaltă calitate, de fiecare dată, așa că afacerea ta ar trebui sa fie optimizată să ofere acest tip de experiență.

Care este instrumentul care va verifica toate aceste aspecte și va oferi afacerii tale acel avantaj competitiv de care are nevoie pentru a avea succes? O soluție automatizata de tip Chatbot!

Soluțiile de tip chatbot sunt un instrument ideal pentru afacerile din domeniul frumuseții, fiind ușor de proiectat, implementat și lansat.

Ești gata să iți faci afacerea să iasă în evidență? Iată de ce un chatbot este cel mai bun pariu al tău, plus sfaturi utile pentru construirea primului tău chatbot.

Tipuri de afaceri de înfrumusețare care pot beneficia de chatboti

Beneficiile chatboților se aplică tuturor jucătorilor din industria de frumusețe.

Afacerile ca saloanele înfrumusețare, Spa-urile și școlile de înfrumusețare, își pot găsi succesul cu un chatbot, la fel cum o poate face și o afacere online, cum ar fi un magazin de produse cosmetice.

Chatboții sunt utili pentru afacerile din domeniul frumuseții de orice dimensiune.

Marile companii care sunt asaltate de mesaje pe Facebook Messenger sau direct prin intermediul website-ului, pot implementa o soluție automatizată de tip chatbot pentru a răspunde automat clienților.

De asemenea, pot colecta date despre potențiali clienți și trimite utilizatorilor mesaje de tip newsletter, promo sau discount.

Chatbotul poate converti utilizatorii care comentează la postările de pe Facebook sau Instagram în potențiali clienți.

De asemenea, poate funcționa ca un mini CRM pentru a colecta, filtra și exporta date despre clienții care au interacționat cu chatbotul.

Cum poate un chatbot să stimuleze o afacerea din domeniul frumuseții (coafor, salon manichiura, SPA, masaj, etc.)

La cel mai simplu nivel, un chatbot implementat prin Facebook Messenger poate oferi informații importante despre afacerea într-un mod atractiv.

Poate împărtăși detalii despre produsele sau serviciile oferite, orele de funcționare, direcții sau prețuri, precum și recenzii.

Cu toate acestea, nu este tot ce poate face un chatbot. Deși la început aceste soluții automatizate erau folosite doar pentru a răspunde la întrebări simple, acum au evoluat în asistenți virtuali cu funcționalități complexe.

Exemple de sarcini care se pot realoca către un chatbot

Trimite noutăți și actualizări abonaților

  • Una dintre cele mai utile caracteristici ale acestor soluții pe este capacitatea de a trimite mesaje către grupuri segmentate de abonați pentru a-i reangaja.
  • Pot împărtăși informații despre produse noi, vânzări sau cupoane pentru a atrage prospecții și clienții.
  • Poate trimite aceste mesaje în termen de 24 de ore de la ultima interacțiune a unui utilizator cu chatbotul sau mesaje sponsorizate.

Oferă asistență 24/7

  • Nu contează în ce fus orar se află utilizatorul sau când încearcă să facă o programare sau să solicite informații. Chatbotul va fi întotdeauna disponibil pentru a discuta cu ei și a le oferi ajutor, zi sau noapte.
  • Activând funcția Live Chat, astfel încât clienții să poată ajunge la un agent uman în cazul unor întrebări nerezolvate.

Programare și rezervare servicii

  • Un chatbot poate face o programarea rapid.
  • Clienții pot rezerva tratamente instantaneu și în orice moment, fără a fi nevoiți să părăsească aplicația Messenger sau să completeze formulare web greoaie.

Promovare și vânzare produse

  • Un chatbot facilitează mult vânzările de produse pentru afacerile de comerț electronic.
  • La fel ca în cazul rezervărilor, vânzările pot fi făcute 24/7 prin intermediul aplicației Messenger.
  • Combină această funcționalitate cu capacitatea unui chatbot de a trimite utilizatorilor mesaje promoționale despre vânzări sau produse noi și vei avea o nouă pâlnie de vânzări simplificată și foarte eficientă.

Oferă sfaturi personalizate și de specialitate

  • Este în interesul oricărei afaceri din domeniul frumuseții să se poziționeze ca o autoritate în nișa lor – iar chatboti sunt ideali pentru asta.
  • Prin preîncărcarea chat-botului cu sfaturi, trucuri și sfaturi utile,  oferi utilizatorilor o experiența utilă și captivantă de a discuta cu un expert în frumusețe.
  • Întrebările despre tipul de păr sau forma ochilor clientului, de exemplu, pot fi folosite pentru a genera recomandări de coafuri.
  • Acest lucru poate merge împreună cu posibilitatea de a rezerva o programare sau de a sugera produse de machiaj cu linkuri pentru a le cumpăra. Este o modalitate simplă, dar de mare valoare, de a promova încrederea în brandul tău și de a promova, de asemenea, vânzările.

Distrează, educă și inspiră

  • Chatboti oferă și alte funcționalități pentru a ați ajuta brandul să își construiască credibilitatea în fața utilizatorilor.
  • Poți utiliza mesaje cu anumite etichete pentru a trimite conținut conceput pentru a distra, educa și inspira utilizatorii. De exemplu, poți oferi un test care va recomanda o culoare de unghii sau un tip de mască de față în funcție de starea de spirit.
  • Utilizatorii tind să răspundă bine la acest tip de conținut creativ și poate duce la creșterea loialității față de afacerea ta, dar și a vânzărilor.

Cum să construiești un chatbot pentru afacerea ta din domeniul frumuseții

Din fericire, nu este nevoie de mulți bani sau de cunoștințe tehnice pentru a construi un chatbot de pentru afacerea ta.

Este atât de simplu si de ușor să începi cu BotWizards!

Învăța cum să construiești un chatbot de la zero cu articolele noastre de instrucțiuni sau cu videoclipul de inițiere. Pentru a te asigura că oferi cea mai bună experiență clienților și potențialilor clienți, iți recomandăm să urmărești câteva bune practici.

1. Elaborează un mesaj de bun venit excelent

  • În primul rând; asigura-te că chatbotul pentru salonul sau SPA-ul tău de înfrumusețare este echipat cu un mesaj de bun venit prietenos și personalizat.
  • De asemenea, este util să creezi o persoană pentru chatbotul tău, completată cu un nume și chiar o fotografie pentru a-i da acea notă autentică, umană.
  • Cheia este să oferi o experiență care să arate că brandului îi pasă cu adevărat de nevoile de frumusețe ale utilizatorilor.

2. Construiește-ți chatbotul pentru a rezolva o problemă

  • În continuare, trebuie să te asiguri că chatbotul este conceput în funcție de nevoile utilizatorilor.
  • Discută cu echipa de asistență pentru clienți și studiază cele mai frecvente întrebări pentru a te asigura că ai configurat chatbotul pentru a rezolva cele mai presante întrebări sau probleme ridicate de clienți.
  • Un chatbot care este conceput pentru a arăta impresionant, dar care nu le oferă utilizatorilor ceea ce au nevoie, nu vă va aduce rezultate.

3. Folosește un design conversațional creativ.

  • Frumusețea Messenger este că este o platformă mai informală, mai dezinvoltă – așa că profită de asta!
  • Folosește emoji, imagini și GIF-uri. Fii creativ atunci când vine vorba de conținut și la curent cu cele mai recente tendințe în materie de comunicare.
  • Asta va face brandul tău unul memorabil și poate promova recomandările utilizatorilor prin metoda „word of mouth”

4. Construiește încredere

  • În cele din urmă, profită la maximum de stilul mai intim și personal al platformei Messenger pentru a le oferi utilizatorilor o privire în culisele afacerii tale.
  • Promovează povești și biografii despre membrii echipei tale. Această perspectivă din interior îi va face pe clienți să se simtă ca făcând parte din familie, creând încredere și loialitate.
Dacă ești gata să începi să îmbunătățești experiența clienților tai, să construiești credibilitatea și loialitatea brandului sau să stimulezi vânzările, de ce să nu începi chiar astăzi cu propriul tău asistent virtual de frumusețe?
Vă recomandăm să citiți și despre Cum funcționează o soluție automatizata de tip chatbot?

Pe curând!

Echipa BotWizards

Lasă un răspuns