Ce sunt interfețele conversaționale automatizate?

interfețele conversaționale automatizate

Cum pot reduce interfețele conversaționale automatizate costurile de operare ale afacerii tale?

Interfețele conversaționale automatizate de tip Messenger devin rapid modalitatea preferată pentru a interacționa cu clienții. Implementarea unui chatbot va îmbunătăți experiența utilizatorului, expunerea online a companiei și va crește reputația mărcii.

Scopul și avantajul principal al implementării unui chatbot este înlocuirea sau alocare de suport adițional resursei umane care îndeplinea sau încă îndeplinește/execută aceste procese. 

Dacă privim și din punct de vedere al costurilor, vom observa o serie de avantaje certe pe care un chatbot le poate aduce unei afaceri.

De exemplu, un chatbot poate fi pre-programat/antrenat pentru a gestiona urmatoarele solicitari:

  • pentru a răspunde la întrebări generale despre companie, cum ar fi locațiile birourilor, programul de lucru sau întrebărilor frecvente despre serviciile și produsele oferite
  • pentru a ajuta utilizatorii să găsească produsul pe care îl caută, prin adresarea unei secvențe de întrebări sugestive
  • pentru preluarea sarcinilor repetative
  • pentru a ajuta utilizatorii să obțină informații despre comenzile plasate anterior sau cele curente și totodată să urmărească livrarea
  • pentru gestionarea operațiunilor standard, cum ar fi preluarea comenzilor sau procesarea retururilor.
  • pentru a avea disponibilitate 24/7/365 (servicii de suport pentru clienți)
    • unul dintre cele mai importante beneficii ale acestor soluții este disponibilitatea lor constantă. Un chatbot este în permanență online și poate fi accesat în orice moment
    • pentru a opera un serviciu de suport clienți în weekend, ai nevoie de personal disponibil si un buget suplimentar conform orelor lucrate. Cu un chatbot, personalul de weekend și costul orelor suplimentare se vor reduce la minimum.
    • un chatbot activ după orele de program al departamentului, va crește satisfacția clienților și poate adesea rezolva cerințele înainte ca acestea să supra solicite reprezentanții departamentului de suport

În cele mai multe dintre scenarii, majoritatea solicitărilor vor fi îndeplinite/executate prin interogarea unei baze de date, a aplicațiilor web interconectate în vederea automatizării fluxurile de lucru, prin executarea unor secvențe pre-programate (proceduri), prin furnizarea unui link, a unui card cu imagine, a unui document sau chiar prin posibilitatea de a transfera un raport în Google Cloud.

O soluție automatizată de tip chatbot va crește satisfacția clienților și va menține reputația companiei atât online, cât și offline 

Luând în calcul următorii factori, interfețele conversaționale automatizate pot îmbunătăți serviciile oferite, prin creșterea numărului de clienți mulțumiți și rata generală de retenție a acestora.

Interfețele conversaționale automatizate nu au timpi de așteptare

  • un chatbot poate prelua sute de clienți simultan, fără a face pe nimeni să aștepte un asistent disponibil
  • furnizarea de asistență tehnică, procesarea plăților, programarea de întâlniri pot fi preluate cu succes
  • din acest punct de vedere, interfețele conversaționale de tip chatbot surclasează majoritatea canalelor de comunicare – vizite offline, apeluri telefonice, formulare online – deoarece toate acestea pot avea un minim timp de așteptare
  • va oferi asistenta in timp real, la fel cum o persoana de vânzari o face intr-un magazin real. Va oferi o comunicare interactiva in care va pune intrebari sugestive pentru a intelege necesitatea reala a clientului
  • în procesul de achiziție online este esențial ca un client să fie servit rapid și securizat, deoarece orice întârziere îl va determina să renunțe și să caute alte opțiuni

Servicii personalizate

  • asistența și experiența de cumpărături oferită clientului are un impact major în domeniul comerțului online, crescând probabilitate de revenire a clientului, dar și recomandarea/recenzarea companiei
  • prin interfețe conversaționale automatizate companiile pot fi proactive în interacțiunile cu clienții, pot oferi experiențe super-personalizate și se pot poziționa mai bine pe piața de profil
  • un chatbot poate derula campanii de marketing personalizat într-un mod automatizat si cu expunere pe rețelele sociale

Fără erori

  • un chatbot intotdeauna rulează în conformitate cu algoritmi predefiniți; astfel, informațiile furnizate clienților sunt corecte și actualizate de fiecare dată, fiind foarte puțin probabil să treacă cu vederea un detaliu important sau să facă o recomandare incorectă

Creșterea notorietății mărcii

  • orice comunicare executată prin intermediul chatbot-ului stabilește un canal de comunicare cu clientul, pe care compania ar trebui să îl folosească pentru a genera venituri și pentru a-și promova serviciile sau produsele
  • un chatbot este eficient din punct de vedere al costurilor de informare a clientului cu privire la viitoarele promoții speciale, evenimente, colecții noi, schimbări de politici, etc.
  • un mesaj trimis prin intermediul unui serviciu de mesagerie are mult mai multe șanse de a fi citit în comparație cu un e-mail, prin urmare, trimiterea de notificări prin chatbot aduce rezultate rapide
  • utilizarea unui chatbot reduce costurile de generare de lead-uri (potențiali clienți)
  • chatbot-ul este un instrument de marketing inovator, ce permite realizarea unor conversații interactive și totodată integrate cu diferite call-to action pentru a prezenta într-un mod cat mai ilustrativ produsele și serviciile comercializate

Domeniile unde interfețele conversaționale automatizate de tip chatbot au un impact major.

E-Commerce

  • un chatbot poate prelua rolul de asistent personal al magazinului, ajutând clienții să navigheze, să găsească produsele care le plac, să facă o achiziție și să programeze livrarea

Turism/Bilete Avion/Agenție Turism

  • de la obținerea celor mai bune oferte de zboruri până la indicarea direcțiilor către cel mai apropiat hotel, există numeroase sarcini pe care un chatbot le poate îndeplini ca asistent personal de călătorie

Sănătate și fitness

  • chatboti pot fi utilizați ca asistenți digitali de sănătate, antrenori personali, antrenori de nutriție, consilieri de antrenament sau pur și simplu ca memento-uri convenabile pentru a menține un regim strict

Comerț cu amănuntul

  • un chatbot oferă recomandări personalizate, preia comenzi, aranjează livrări și oferă asistență, sporind în același timp gradul de conștientizare a mărcii și îmbunătățind implicarea clienților

Livrarea conținutului

  • companiile de marketing și media utilizează chatboții pentru a livra conținut și pentru a atrage utilizatori. chatboți personalizează experiența utilizatorului, oferindu-i conținut de calitate

Serviciul clienți

  • un chatbot automatizează un număr semnificativ de funcții de deservire a clienților, răspunzând la întrebări și solicitări 24 de ore din 24, 7 zile din 7

Companii de asigurare 

  • companiile de asigurări își implică în mod pro-activ clienții cu ajutorul agenților automatizați, care pot promova și vinde produse de asigurare sau pot răspunde și prelua solicitări 24 de ore din 24, 7 zile din 7

Ospitalitate

  • interfețele conversaționale implementate in hoteluri și agenții de turism, facilitează rezervările, achiziționarea de bilete de avion, fiind utilizate ca o recepție virtuală a hotelului prin chat, oferind o nouă sursă de venituri

Logistică

  • asistenții virtuali facilitează interacțiunea cu sistemele de planificare a resurselor disponibile, cu soluțiile de depozitare și livrare din industria logistică

Majoritatea companiilor care au adoptat aceste soluții, au observat o îmbunătățire a experienței online oferită utilizatorilor, reducere costurilor cu personalul, creșterea portofoliului de leed-uri, automatizat sarcinilor repetative sau interconectare departamentele cu interacțiune frecventă.

Alături de Bot Wizards , vei beneficia de o gamă completă de servicii de dezvoltare și proiectare, de la planificarea funcționalității chatbot-ului până la dezvoltarea, testarea și implementarea soluției

În funcție de specificul domeniului de activitate, putem dezvolta chatboti de complexitate diferită si cu un set de caracteristici multiple.

Dacă domeniul afacerii tale presupune un contact direct cu clienții, implementarea unui chatbot este foarte recomandată, atât din punct de vedere al calității serviciilor oferite, cât și al reducerii costurilor.

Dacă intenționezi să implementezi un chatbot pentru a spori oportunitățile de afaceri sau pentru a îmbunătăți serviciul de suport clienți, vom fi bucuroși/încântați să lucrăm/colaborăm cu tine la crearea unui chatbot care să se potrivească cel mai bine afacerii tale!

Vă recomandăm să citiți și despre Chatbot Design: greșeli comune de proiectare și comunicare

Pe curând!

Echipa BotWizards

Acest articol are 3 comentarii

Lasă un răspuns