Roboții de chat pentru clinici și servicii medicale

roboții de chat

Roboții de chat (chatboți) sunt noua tendință în comunicare, majoritatea companiilor și organizațiilor dorindu-și unul, dar numai câteva industrii pot profita cu adevărat de această nouă tehnologie, serviciile de sănătate fiind una dintre acestea.

Roboții de chat (chatboți) au multe cazuri de utilizare. Acestea prezintă o interfață conversațională în care utilizatorul și un chatbot pot interacționa prin intermediul unuei conversații audio sau text.

În prezent, roboții de chat pot fi integrați pe platforme populare, cum ar fi Facebook Messenger, Instagram, Slack, Telegram, WhatsApp, Google My Business, site-uri web etc. Practic, se pot implementa pe platformele ce au activată funcționalitatea de chat.

Chatboți au devenit destul de populari în comerțul electronic, dar în ultimii ani au fost adoptați și în alte domenii, cum ar fi sectorul bancar, cel imobiliar și, bineînțeles, clinicile medicale private și furnizorii de servicii medicale.

Un exemplu bun aici ar fi chatbot-ul Maria al clinicii Regina Maria care ajuta extrem de mult departamentul de relații cu clienții, scurtând timpul de răspuns dramatic și modul în care informațiile sunt preluate de la pacienți.

Cum pot beneficia clinicile de roboții de chat (chatboți)?

Ei bine, roboții de chat sunt responsabili de interacțiunea cu pacienții potențiali și actuali, îi ajută să găsească medici, să programeze întâlniri medicale, să acceseze informații despre tratamentele adecvate și chiar să obțină sfaturi de sănătate publică.

Desigur, există persoane care sunt încă suspicioase în ceea ce privește utilizarea chat-boților într-un sector în care miza este sănătatea.

De aceea, multe instituții preferă să continue să lucreze în mod obișnuit cu sprijin uman și să amâne automatizarea procesele.

Cu toate acestea, există multe aspecte care pot fi automatizate și îmbunătățite pentru a accelera asistența, oferind în același timp posibilitatea ca factorul uman să intervină la momente cheie ale conversației dintre pacient și chatbot.

De ce să folosești roboții de chat în clinica sau centrul tău medical?

Disponibilitate 24/7

Cercetările arată că 50% dintre pacienți încearcă să contacteze o clinică după orele de program pentru a programa o vizită.

În general, alte cercetări privind chatboți relevă că 65% dintre consumatori preferă să interacționeze cu un chatbot decât cu un om, iar 23% dintre potențialii clienți părăsesc un canal atunci când trebuie să fie supuși unei liste de așteptare.

Psihologic vorbind, persoanele care au reticență la conversațiile directe cu persoane necunoscute, pot refuza chat-ul live cu un agent și de aceea studiile arată că dacă discuția este inițiată de un robot de chat, atunci, acestea sunt dispuse să continue conversația.

Cu un robot de chat, nu numai că poți oferi suport imediat, dar va fi întotdeauna disponibil, iar când vine vorba de sănătate, rapiditatea și disponibilitatea sunt esențiale.

Roboții de chat deservesc un număr nelimitat de pacienți în același timp

Pacienții doresc ca întrebările și solicitările lor să fie rezolvate imediat. Nu vor să aștepte la coadă, să găsească numerele de telefon ocupate și să fie nevoiți să sune de mai multe ori pentru a lua legătura.

Pentru a le oferi atenția de care au nevoie, nu este necesară o echipă dedicată de suport care să răspundă la telefon la orele de vârf sau după orele de program.

Poți rezolva această problemă prin implementarea unei soluții automatizate de tip robot de chat pe canalele tale de comunicare și chiar pe telefon sau tabletă.

Roboții de chat pot reduce costurile

Știai că un robot de chat, poate reduce costurile pentru resursa umană cu până la 80%?

Nefiind nevoit să angajezi agenți dedicați, aceste economii se pot redirecționa către echipamente mai performante sau noi servicii.

Cel mai bun lucru, roboții de chat nu demisionează, nu dorm și se îmbunătățesc constant prin antrenarea lor.

Îngrijire standardizată si personalizată cu ajutorul roboțiilor de chat

Un chatbot este proiectat să fie uman. De aceea, poate oferi o atenție standardizată si personalizată, întotdeauna cu răbdare și bună dispoziție.

Un robot chat nu face greșeli umane și poate oferi răspunsuri pre-programate. Nu obosește niciodată și nici nu se supără dacă face ore suplimentare

Automatizare

Automatizarea economisește mult timp și este un lucru pe care pacienții și managerii îl apreciază foarte mult.

Poți automatiza procesele de rutină, cum ar fi programarea vizitelor, răspunsurile la întrebări și trimiterea de notificări privind programarea vizitelor.

Recrutarea de noi pacienți

Una dintre cele mai promovate utilizări ale chat-boților este generarea de lead-uri, care în acest caz ar fi recrutarea de noi pacienți.

Un chatbot se poate ocupa de prezentarea serviciului pentru cei care nu îl cunosc, răspunzând la întrebări și captând informații ale potențialilor pacienți, astfel încât să poți lua legătura cu ei.

Informații despre medicamente sau tratament

Pacienții intră adesea în contact pentru că au întrebări rapide despre medicamente și tratament.

Aceste întrebări nu sunt întotdeauna rezolvate în mod satisfăcător, deoarece este dificil să se stabilească o comunicare.

Cu un chatbot, poți oferi pacienților informații foarte specifice și relevante despre medicamentele prescrise, doar cerând numele medicamentului prin interfață automatizată.

De asemenea, dacă chatbot-ul cunoaște pacientul și acesta este autorizat prin câteva întrebări de securitate, poate oferi indicații specifice privind tratamentul salvat în baza de date și recomandat de medicul asociat pacientului.

Dincolo de asistență

De multe ori, pacienții au nevoie de informații suplimentare și de îngrijire ulterioară care nu sunt strict legate de serviciile oferite de centrul de sănătate, de exemplu de unde să obțină un nou rezervor de oxigen.

De obicei, centrele de sănătate au parteneriate cu producătorii de echipamente și medicamente, dar nu reușesc să își informeze pacienții cu privire la acest lucru.

Un chatbot poate oferi recomandări pentru produse și echipamente suplimentare. Acest lucru nu este valoros doar pentru pacienți, ci îți poate oferi și un flux suplimentar de venituri, recomandând produsele partenerilor.

Partenerii vor ști tot timpul că acel pacient a venit prin intermediul tău!

În speranța că acest articol a făcut lumină în ceea ce privește utilizarea unei soluții de marketing conversațional prin chatbot, te invităm să ne contactezi pe botwizards.ro pentru a discuta soluția ideală pentru clinica sau centrul tău medical.

Îți recomandăm să citești și articolul Beneficiază de o soluție automatizată chatbot în serviciul de suport clienți

Pe curând!
Echipa BotWizards

Acest articol are 2 comentarii

Lasă un răspuns