Cum funcționează o interfață conversațională de tip chatbots?

chatbots

Chatbots sunt alimentați de răspunsuri pre-programate, de inteligență artificială sau câteodată chiar de ambele. Pe baza mecanismului aplicat, un chatbot procesează întrebarea unui utilizator pentru a oferi un răspuns corespunzător.

Există două soluții principale de chatbots și așa cum am menționat anterior, pot fi bazate pe reguli pre-programate sau prin utilizarea inteligenței artificiale.

Chatbots alimentați de reguli pre-programate

Chatbots alimentați pe reguli pre-programate (de asemenea, alimentați pe comenzi clare, cuvinte cheie sau tranzacționale) comunică folosind răspunsuri predefinite.

Ele pot fi comparate cu actorii dintr-un film, deoarece, la fel ca aceștia, respectă întotdeauna scenariul. Chatboți alimentați de reguli pre-programate oferă răspunsuri pe baza unui set de reguli „dacă/atunci” care pot varia în complexitate.

Aceste reguli sunt definite și implementate de un designer de chatbot. În acest moment, merită să adăugăm că chatboții alimentați pe reguli pre-programate nu înțeleg contextul conversației.

Acest tip de soluție oferă răspunsuri potrivite doar când un utilizator folosește un cuvânt cheie sau utilizează o comandă pentru și la care au fost programate să răspundă.

Atunci când unui chatbot bazat pe aceste reguli i se adresează o întrebare de genul „Cum îmi pot reseta parola?”, acesta caută mai întâi cuvinte cheie familiare în propoziție.

În acest exemplu, „reset” și „parolă” sunt cuvintele cheie.

Apoi, acesta potrivește cuvintele cheie cu răspunsurile disponibile în baza sa de date pentru a oferi un răspuns.

Cu toate acestea, dacă este prezentat ceva care nu intră în sfera de aplicare a chatbot-ului, cum ar fi o greşeală de ortografie sau un dialect diferit, este posibil ca chatbot-ul să nu reușească să asocieze întrebarea respectivă cu un răspuns.

Din acest motiv, chatboți pre-programați pe reguli cer foarte des utilizatorului să reformuleze întrebarea. Unii chatboți pot, de asemenea, să transfere utilizatorul în cauză către un agent (reprezentant al companiei) uman atunci când este necesar.

chatbots

Merită să menționăm că chatboți alimentați de aceste reguli, nu au capacitatea de a învăța din experiențele anterioare.

Ei doar pot răspunde pe baza regulilor pre-programate în acest tip de scenariu.

Singura modalitate de a face un chatbot bazat pe reguli mai bun, este de a-l dota cu mai multe răspunsuri predefinite și de a-i îmbunătăți mecanismele în functie de feedback-ul și interacțiunile executate până în acel moment.

Pe de altă parte, limitările soluțiilor de tip chatbot bazate pe reguli predefinite, sunt un instrument foarte util pentru companii.

Acest tip de soluții sunt cele mai rentabile din punct de vedere financiar, fiind relativ ușor de implementat, definit și „antrenat”.

În general companiile le introduc în strategiile lor de afaceri pentru a optimiza și automatiza comunicare cu clienții.

Comportamentul acestor soluții poate fi, de asemenea, proiectat de la A la Z de către un designer de chatbot. Acest lucru permite companiilor să ofere o experiență unică și adaptată nevoilor consumatorilor în orice moment al zilei sau nopții.

Chatbots AI (inteligență artificială)

Un chatbot bazat pe AI (inteligență artificială) este o solutie software care poate comunică liber cu utilizatorii. Chatboții AI sunt mult mai buni conversatori în comparație cu omologii lor bazați pe reguli predefinite, deoarece valorifică învățarea automată, procesarea limbajului natural (NLP) și analiza sentimentelor.

chatbots
Machine Learning

Permite roboților de chat bazați pe AI (inteligență artificială) să identifice tipare în datele introduse de utilizatori, să ia decizii și să învețe din conversațiile anterioare.

NLP
Procesarea Limbajului Natural (NLP)

Procesarea Limbajului Natural contribuie și ajută roboții de chat AI să înțeleagă modul în care oamenii comunică și le permite să reproducă acest tip comportament. NLP este functionalitatea care sprijină chatboți AI să înțeleagă contextul conversației, chiar dacă o persoană face o greșeală de ortografie sau folosește un jargon.

analiza sentimentelor
Analiza Sentimentelor

Această funcționalitate ajută un chatbot AI să înțeleagă emoțiile utilizatorilor și să reacționeze în concecință

Faptul că roboții de chat cu AI devin mai inteligenți și performanți cu fiecare conversație, înseamnă că aceștia reflectă pur și simplu comportamentul utilizatorilor.

Acest aspect s-a dovedit deja a fi o provocare majoră pentru creatorii de chatboții și a fost bine exemplificat în experimentul Microsoft numit „Conversational Understanding”.

Totodata Deep Mind, AI-ul Google este aproape sa sparga bariera numita de ei „Human Level Intelligence” ceea ce-l plaseaza astăzi pe locui 1 și va demonstra în curând că omul poate avea o conversație cu AI-ul, ca și cum ar vorbi cu o altă persoană.

La fel ca și chatboți alimentați de răspunsuri pre-programate, chatboți cu inteligență artificială trebuie să fie bine „antrenați” și alimentați cu răspunsuri predefinite pentru început.

Cu toate acestea, deoarece învață din conversațiile anterioare, nu este nevoie să fie actualizate manual ulterior.

Chatboți AI pot înțelege mai multe limbi și pot citi starea de spirit a utilizatorului bazat pe analiza sentimentelor. Acest lucru le permite să își personalizeze comunicarea cu utilizatorul.

Care este diferența dintre chatboți și boți?

Deși termenii chatbots și bot sunt utilizați în mod interschimbabil, există o diferență semnificativă între ei.

Un chatbot este un program software conceput pentru a comunica cu utilizatorii.

Chatbots analizează întrebările utilizatorilor pentru a oferi răspunsuri potrivite. Companiile folosesc chatboți pentru a sprijini clienții și pentru a-i ajuta să îndeplinească sarcini simple fără ajutorul factorului uman.

Un bot este un algoritm care interacționează cu conținutul web. Boții ajută întreprinderile și utilizatorii să îndeplinească mai rapid sarcini utile, banale sau complexe online. Mai jos, sunt câteva tipuri diferite de bots:

Boții motoarelor de căutare, numiți crawlere, sunt folosiți pentru a indexa conținutul web și pentru a scala catalogarea web. Acest lucru îi ajută pe utilizatori să găsească cu ușurință informații legate de intenția lor de căutare.

Boții de alimentare caută informații noi pe web pentru a le adăuga la site-urile de știri.

Roboții de drepturi de autor caută conținut care încalcă legile privind drepturile de autor. Acestea ajută companiile și autorii să verifice dacă conținutul lor de proprietate a fost folosit fără aprobare.

Din nefericire, unele companii au învățat să folosească boții și pentru activități rău intenționate. Acestea lansează așa-numiții boții „răi” pentru a crea haos pe web și pentru a afecta concurenții.

De exemplu, companiile lansează boți care generează în mod deliberat clicuri false.

Aceștia dăunează agenților de publicitate care plătesc pentru acele clicuri și crează mari bătăi de cap agenților de marketing care primesc date nesigure.

De asemenea, acesti boți pot pătrunde în conturile utilizatorilor, pot sustrage date, pot crea conturi și știri false și pot genera multe alte activități frauduloase.

Îți recomandăm să citești și articolul Cum funcționează o soluție automatizata de tip chatbot?Ce sunt interfețele conversaționale automatizate?

Pe curând!
Echipa BotWizards

Acest articol are 2 comentarii

Lasă un răspuns