O soluție automatizata chatbot poate îmbunătăți satisfacția profesională a agenților, reducând astfel fluctuația în cadrul departamentului.
Fiind soluții automatizate versatile, chatboții pot avea roluri importante în cadrul organizațiilor, inclusiv în cadrul aplicațiilor interne din departamentul vânzări, marketing sau resurse umane.
Dar unul dintre departamentele în care pot oferi o valoare reală este cel al serviciilor de suport pentru clienți, în special atunci când sunt implementate ca parte a strategiei globale a centrului de contact suport clienți.
Iată 3 moduri de a utiliza o soluție automatizata chatbot în serviciul de suport clienți.
Asistent Personal
Să fii agent de call center poate fi foarte stresant și obositor. Clienți sau potențiali clienții vor răspunsuri clare și le vor instant.
Orice reprezentant care lucrează într-un call center, vă va confirma că orice fel de ajutor pe care îl poate primi pentru a satisface clienții este considerat un plus, atât pentru satisfacția sa profesională, dar mai ales pentru reputația companie pentru care activează.
Prin implementarea unei soluții automatizate chatbot ca asistent personal, îi poți oferi agentului răspunsuri sugerate la întrebarea clientului, complet dactilografiate și gata de a fi trimise.
Agentul poate alege una dintre sugestii, le poate edita sau poate crea instant un răspuns propriu.
În loc să aibă stresul de a trebui să găsească un răspuns rapid și apoi să îl transmită clientului, agentul poate acționa ca un editor al răspunsurilor oferite prin intermediul chatbotului.
Agenții buni sunt destul greu de găsit si păstrat, mai ales în ziua de astăzi, când piața forței de munca începe să resimtă lipsa personalului calificat. .
De asemenea, chatboții pot face sugestii de vânzări suplimentare, amintindu-le reprezentanților companiei de ofertele care ar putea fi atractive pentru un anumit client in funcție de profilul acestuia.
Partea bună a implementării unei soluții de tip chatbot ca asistenți este că va continuă să învețe din conversațiile anterioare.
O soluție automatizata chatbot va fi adesea încărcat din start cu un FAQ, dar FAQ-urile sunt rareori complete și, de obicei, abia dacă acoperă un procent de 20% din suprafața gamei de întrebări la care agenții sunt rugați să răspundă zilnic.
Antrenarea unui chatbot până în punctul în care poate răspunde singur la 50-70% dintre întrebări adresate prind intermediul departamentului de suport clienții, ne îndreaptă către la următorul caz de utilizare a unei soluții de tip chatbot.
După orele de program
Puține companii își pot permite să opereze un departament de suport clienții 24/7.
Pentru intervalul în care departamentul nu este disponibil, un chatbot bine instruit poate oferi răspunsuri clienților și potențialilor clienți.
Dacă un prospect părăsește website-ul fără a obține răspunsurile pe care le dorește, există șansa ca acesta să nu se mai întoarcă niciodată și acea oportunitate va fi pierdută.
Oferindu-i prospectului posibilitatea de a interoga chatbotul, poți fructifica aceste oportunități.
De asemenea, poți oferi informații suplimentare clienților, fix atunci când aceștia au nevoie.
Un chatbot activ după orele de program al departamentului, va crește satisfacția clienților și poate adesea rezolva cerințele înainte ca acestea să supra solicite reprezentanții departamentului de suport.
Sarcini repetitive
Prin gestionarea în mod automatizat a fluxurilor de lucru, o mulțime de sarcini simple și repetitive care pot fi eliminate din coada de așteptare a centrului,
Chatboții nu doar răspundă la întrebărilor, ci pot să și pună întrebări suplimentare. Prin colectarea informațiilor corecte, un chatbot poate facilita rezolvarea acestor sarcini fără ca un agent să fie nevoit să se implice.
Printre sarcinile care se pretează bine acestei abordări, se numără resetarea parolelor, anulările, solicitările de facturi, soldurile conturilor și solicitările simple de prețuri.
Fiind implementat ca parte a paginii de suport, aceste sarcini pot fi identificate, iar clientul poate fi direcționat către fluxul de lucru corespunzător.
Prin eliminarea acestor apeluri din coada de așteptare, puteți crește eficiența și reduce costurile globale. Un beneficiu secundar este că clientul nu va trebui să aștepte un agent pentru a-i rezolva cererea sau problema în cauză.
Îți recomandăm să citești și articolul Roboții de chat pentru clinici și servicii medicale
Pe curând!
Echipa BotWizards
Pingback: Chatboții pot transforma brandul tau într-o afacere de super succes!
Pingback: Chatboți pentru clinici și furnizori de servicii medicale - Chat-Bot.ro - Suport si Marketing Conversational Automatizat
Pingback: Roboții de chat pentru clinici și servicii medicale